Supermarkten hervatten prijsoorlog

Een nieuwe prijzenoorlog in de supermarkten staat op uitbreken. C1000 heeft aangekondigd vanaf 2 januari wekelijks honderd artikelen aan te bieden voor één euro. Eerder kondigde Albert Heijn-directeur Dick Boer al aan dat AH in januari scherp inzet op 'betaalbare prijzen'.

De concurrenten laten dit naar verwachting niet over hun kant gaan. De consument is volgens de supers door de recessie op zoek naar lagere prijzen. "Een prijzenslag kan niet uitblijven nu C1000 zo ongekend fors de prijzen verlaagt", zegt supermarktdeskundige Gerard Rutte. "Albert Heijn laat niet over zich heen lopen."

Van oudsher verlagen de supers hun prijzen in januari, om consumenten tegemoet te komen na de dure feestmaand december. De laatste jaren is dit niet gebeurd, doordat de supers geen marge hadden voor stunts. De prijzenoorlog van 2003 had hun winsten verkleind.

Nu is dat anders. Rutte: "In dit economisch klimaat heroriënteert de klant zich. Hij heeft de drang om goedkopere winkels te zoeken als Aldi, Lidl en Dirk." Alleen AH kan volgens analisten een prijzenoorlog lang volhouden. De winst van de grootste supermarktketen van Nederland is groter dan van de meeste concurrenten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!