Winkeliers eisen geld van Interpay

Retailers en horeca-ondernemers hebben Interpay aansprakelijk gesteld voor de te tarieven voor pinbetalingen. Het Platform Detailhandel, Koninklijk Horeca Nederland en MKB-Nederland hebben gisteren 12.000 brieven van boze ondernemers overhandigd aan Ben Haasdijk, directeur van Interpay. Volgens het Platform Detailhandel hebben winkeliers sinds 1998 tussen de € 100 miljoen en € 200 miljoen te veel betaald aan Interpay. “We weten het niet precies, omdat Interpay geen inzicht geeft in de kostenstructuur”, aldus Henk van den Broek, mededirecteur van supermarktconcern Dirk van den Broek en tevens voorzitter van het Platform Detailhandel. De mededingingsautoriteit NMa heeft vorig jaar Interpay en de aandeelhoudende banken een boete van € 47 miljoen opgelegd vanwege de excessieve tarieven voor pinbetalingen. Daarop hebben de Nederlandse supermarkten een schadevergoeding van € 200 miljoen geclaimd. Interpay vindt deze claim van de retailers voorbarig. “We hebben bezwaar aangetekend omdat we het volstrekt oneens zijn met de boete”, zegt Ben Haasdijk van Interpay.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!