Fabrikanten van elektronica en huishoudelijke apparatuur volgen het voorbeeld van Apple. Meer sterke merken zullen zich willen gaan onderscheiden met ‘eigen’ winkels, zo verwacht Philippe Smit, topman-aandeelhouder van IMpact Retail.
Het moederbedrijf van de formules It’s en PrijsTopper exploiteert sinds november ook twee Apple-winkels onder de naam i For You. Apple heeft momenteel een marktaandeel van 3,5 procent. “Dat moet binnen drie jaar tien procent worden”, weet Smit. “Daar is distributie voor nodig in de vorm van zo’n twintig extra winkels. Met één partij is dat schaalbaarder dan met negentien ondernemers die nu als exclusieve wedeverkoper optreden.”
Apple bepaalt de sfeer en inrichting van de winkels. Impact levert het personeel en de ruimte. Smit stelt tegenover het Financieele Dagblad dat IMpact Retail meer sterke merken zou kunnen faciliteren. “Miele bijvoorbeeld.” Smit meent dat het toevoegen van een formule in ‘een weekend’ is gepiept.
Lees ook: Simplisme kenmerkt elektronicabranche
Meer merkwinkels in elektronicabranche
Gepubliceerd op 5 januari 2009 om 00:00
Reacties 0