IKEA opent aanval op tuincentra
Gepubliceerd op 5 januari 2009 om 00:00
De zogeheten glasshouse is een kubusvormige kas, waarin naast planten, snijbloemen en decoratie voor binnenshuis (vazen) ook seizoensartikelen zoals tuinmeubilair en kerstartikelen kunnen worden verkocht. In Duitsland (Oldenburg en Rostock) en Italië (Turijn en Triëst) is het Zweedse concern sinds vorig jaar al aan het experimenteren met deze grote ‘kassen’. Zij worden gekenmerkt door veel licht en maken deel uit van de winkelroute.
De natuur speelt een grote rol. Zo zijn er veel producten van rotan. Ook zijn er ‘persoonlijke oases’ ingericht. Volgens IKEA zijn de twee reuzekassen in Duitsland een succes.
Het concept voor Nederland is nog volop in ontwikkeling, zegt Ellen van den Boomgaard, woordvoerder van IKEA Nederland. “Tot nu toe stalden wij de tijdelijke assortimenten op bijvoorbeeld een plek bij het magazijn. Met het glasshouse hopen wij ons concept een extra prikkel te geven. Glas en licht geven een levendig effect, de klant beleeft de winkel anders dan in de rest van het warenhuis.”
Reacties 0