Britse regering en foodbranche in actie tegen dikkerds

In Groot-Brittannië is een grootschalige campagne gestart om overgewicht bij de Britten te stoppen. De regering-Brown en de voedselindustrie hebben hiertoe de handen ineen geslagen, schrijft dagblad Trouw.

De campagne Change4Life wordt ondersteund met reclamecampagnes, voorlichting, tekenfilmfiguurtjes en YouTube. In een tekenfilmpje op tv schetsen de makers van animatiehelden Wallace en Gromit hoe de mens van actieve jager op voedsel veranderde in een luie pizza-eter in een leunstoel.

De voedselindustrie helpt op grote schaal mee. Unilever, PepsiCo, Coca-Cola, Mars, Kellogg’s en supermarktketens als Tesco en Asda brengen 200 miljoen pond (208 miljoen euro) in, tegen 75 miljoen pond van de overheid in de eerste drie jaar. De betrokkenheid van deze bedrijven is nodig, meent de regering, omdat zij met hun marketing een grote invloed hebben op het eet- en snoepgedrag van de consument.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!