In Groot-Brittannië is een grootschalige campagne gestart om overgewicht bij de Britten te stoppen. De regering-Brown en de voedselindustrie hebben hiertoe de handen ineen geslagen, schrijft dagblad Trouw.
De campagne Change4Life wordt ondersteund met reclamecampagnes, voorlichting, tekenfilmfiguurtjes en YouTube. In een tekenfilmpje op tv schetsen de makers van animatiehelden Wallace en Gromit hoe de mens van actieve jager op voedsel veranderde in een luie pizza-eter in een leunstoel.
De voedselindustrie helpt op grote schaal mee. Unilever, PepsiCo, Coca-Cola, Mars, Kellogg’s en supermarktketens als Tesco en Asda brengen 200 miljoen pond (208 miljoen euro) in, tegen 75 miljoen pond van de overheid in de eerste drie jaar. De betrokkenheid van deze bedrijven is nodig, meent de regering, omdat zij met hun marketing een grote invloed hebben op het eet- en snoepgedrag van de consument.
Britse regering en foodbranche in actie tegen dikkerds
Gepubliceerd op 5 januari 2009 om 00:00
Reacties 0