Scherpe prijzen, maar (nog) geen prijzenoorlog

Met scherpe aanbiedingen proberen supermarkten nieuwe klanten naar hun winkels te lokken. Maar van een heuse prijzenoorlog, waarover de afgelopen weken druk werd gespeculeerd, is geen sprake. Althans, ‘nog niet’, zo houdt supermarktdeskundige Gerard Rutte een slag om de arm in het Algemeen Dagblad.

Van de huidige prijsacties zijn de ‘1 euro-aanbiedingen’ van C1000 een groot succes, stelt Rutte. “De klant wordt daar regelmatig geconfronteerd met lege schappen.” De supermarktspecialist rekent op reacties vanuit de markt. Albert Heijn zal volgens hem terugslaan, want ‘de keten laat zijn klanten niet weglopen naar C1000’.

Januari is traditioneel ‘aanbiedingenmaand’ in de supermarkt. Directeur Joop Holla van marktonderzoeker GfK signaleert dit jaar hogere kortingen, maar niet méér aanbiedingen. Volgens Holla is daarom geen sprake van een prijzenoorlog. “Dan gaan alle prijzen systematisch omlaag.Dat is nu niet het geval. Er zijn alleen maar tijdelijke aanbiedingen.”

De ‘gekte’ met aanbiedingen houdt tot februari aan, verwacht Holla. “Dan komt de nadruk weer op andere dingen te liggen dan de prijs. Zoals spaaracties en service.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!