Scherpe prijzen, maar (nog) geen prijzenoorlog
Gepubliceerd op 6 januari 2009 om 00:00
Van de huidige prijsacties zijn de ‘1 euro-aanbiedingen’ van C1000 een groot succes, stelt Rutte. “De klant wordt daar regelmatig geconfronteerd met lege schappen.” De supermarktspecialist rekent op reacties vanuit de markt. Albert Heijn zal volgens hem terugslaan, want ‘de keten laat zijn klanten niet weglopen naar C1000’.
Januari is traditioneel ‘aanbiedingenmaand’ in de supermarkt. Directeur Joop Holla van marktonderzoeker GfK signaleert dit jaar hogere kortingen, maar niet méér aanbiedingen. Volgens Holla is daarom geen sprake van een prijzenoorlog. “Dan gaan alle prijzen systematisch omlaag.Dat is nu niet het geval. Er zijn alleen maar tijdelijke aanbiedingen.”
De ‘gekte’ met aanbiedingen houdt tot februari aan, verwacht Holla. “Dan komt de nadruk weer op andere dingen te liggen dan de prijs. Zoals spaaracties en service.”
Reacties 0