Supers strikken chefkoks

Supermarkten halen in toenemende mate de expertise van chefkoks in huis. De koks moeten klanten bijstaan bij het bedenken van gezonde en lekkere gerechten, zo schrijft supermarktvakblad Distrifood.

Promotie van een gezonde levenstijl is een klantentrekker, heeft de branche ontdekt. De trend werd drie jaar terug ingeluid door de verschijning van Sonja Bakker. Haar afslankboeken vonden ook in de supermarkten gretig aftrek. Voorts volgen op televisie de programma’s over gezond en lekker eten elkaar in rap tempo op.

De supermarkten spelen in op de trend door samenwerkingen aan te gaan met topkoks. Zo bond Super de Boer onlangs chefkok Marco Poldervaart van restaurant De Gastronoom uit Harlingen aan zich. Hij ontwikkelt nieuwe producten voor het huismerkassortiment van de formule.

Ook C1000 had rondom de feestdagen chefkoks ingehuurd om klanten bij te staan met kooktips. Albert Heijn heeft al langer een lijn maaltijden met namen van chefs erop, de het zogeheten Koken met chefkoks-assortiment.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!