Lidl ontvouwt Britse ambities

Disountsupermarkt Lidl mikt dit jaar op vijftig nieuwe Britse winkels. Dat heeft Martin Bailie, regionaal directeur voor de Midlands, laten weten in een interview met dagblad The Times.

Met de geplande openingen zou de prijsvechter het aantal supermarkten op Brits grondgebied zien stijgen tot 505. In 2008 opende Lidl 49 nieuwe vestigingen.

Veel van de nieuwe winkels worden ‘opportunistisch’ verworven, zegt Bailie. Bijvoorbeeld door op locaties te azen van retailers die het hoofd niet boven water kunnen houden, zoals warenhuisketen Woolworths.

Het supermarktbedrijf ondersteunt zijn expansiedrang met een driepuntenplan. Zo mikt de keten op meer kleinere winkels in de grote steden; moet het assortiment uitgebreid worden tot tweeduizend producten en ligt de invoering van een premium private label op stapel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!