BMW ziet autoverkoop teruglopen

De Duitse autobouwer BMW heeft vorig jaar de eerste verkoopdaling in vijftien jaar moeten incasseren. De afnemende verkopen zijn te wijten aan de wereldwijde economische crisis en namen over heel 2008 af met 4,3 procent tot 1,44 miljoen voertuigen. Dat maakte BMW vrijdag bekend.

Vooral in december ging de verkoop van BMW’s, Mini’s en het luxemerk Rolls-Royce hard omlaag, met een daling van ruim 26 procent. “2008 was een moeilijk jaar voor de internationale auto-industrie”, aldus BMW-bestuurslid Ian Robertson. Vooral in de Verenigde Staten liep de verkoop sterk terug. Oorspronkelijk mikte BMW voor 2008 op een verkoop van meer dan 1,5 miljoen auto’s.
De verkoopdaling bij BMW was groter dan die van aartsrivaal Daimler, moederbedrijf van Mercedes-Benz, Smart en Maybach. Daar ging de totale verkoop over 2008 met 2,3 procent omlaag tot 1,26 miljoen auto’s.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!