Jaarlijkse Amerikaanse Toy Fair toont trends in speelgoed
Gepubliceerd op 15 maart 2005 om 00:00
In februari 2005 organiseerde het Amerikaanse TIA zijn jaarlijkse Toy Fair. Hoewel er niet 1 specifieke blockbuster aan te wijzen valt, blijven licensed products zoals actiefiguren uit tv-series, films en videospellen het goed doen. Toch valt het nieuwe aanbod in deze productcategorie enigszins tegen. Een trend op het gebied van speelgoed zijn educatieve producten die kinderen aanzetten tot leren en experimenteren. De Amerikaanse verkoop van dergelijke artikelen steeg in 2004 met 19%. Een andere trend zijn artikelen die kinderen meer doen bewegen. Vooral meedoen met activiteiten op de televisie en oefenmateriaal voor heel jonge kinderen zijn populair.Elektronisch speelgoed was in ruimte mate aanwezig op de Toy Fair. Een trend is zichtbaar naar minder artikelen die specifiek voor kinderen gemaakt zijn en meer `volwassen` producten die aan gebruik door kinderen aangepast zijn, zoals mobiele telefoons. De trendy poppen van Bratz krijgen steeds meer navolging. Mode, extreme make-up en tattoos zijn in, evenals elektronica voor poppen, zoals mini-MP3 spelers. Ook de nieuwe American Idol Barbie kan rekenen op veel belangstelling.
Reacties 0