Kruidvat en Trekpleister gaan reorganiseren
Gepubliceerd op 16 maart 2005 om 00:00
Ongeveer 70 van de 240 Trekpleister vestigingen worden omgebouwd tot Kruidvat. Beide drogisterijketens zijn onderdeel van het A.S. Watson concern. Kruidvat en Trekpleister hebben samen 825 vestigingen. De resterende filialen van Trekpleister krijgen een discountformule met een dominante positie voor het goedkope huismerk Europrofit. Tevens wordt overwogen de naam Trekpleister te vervangen voor een nieuwe naam. Dit meldt het NRC Handelsblad op basis van anonieme bronnen rondom het drogisterijconcern. Volgens deze bronnen vindt de directie van A.S. Watson de winkelformules van Kruidvat en Trekpleister te veel op elkaar lijken. Het aantal producten onder de huismerknaam Europrofit zal sterk toenemen. “Naam en prijsniveau van Europrofit lijken op Euro Shopper, het goedkoopste huismerk van Albert Heijn”, aldus een medewerkster van Trekpleister in het NRC Handelsblad. Volgens M. Cetakan, bestuurder van FNV Bondgenoten, heeft A.S. Watson voor de ketens Kruidvat en Trekpleister een informele vacaturestop afgekondigd, om de winstgevendheid te verbeteren.
Reacties 0