Groene en oranje ring voor AH-klavertje

Klanten van Albert Heijn vinden binnenkort twee varianten van het ‘gezonde keuze klavertje’ in de supermarkt. De gezondste producten krijgen een groene ring om het klavertje, de zogeheten ‘middenwegproducten’, die iets minder gezond zijn, krijgen een oranje ring, zo schrijft het Algemeen Dagblad donderdag.

De Consumentenbond juicht de invoering van de kleurcodering toe, maar wijst er op dat er nog altijd twee systemen (het klavertje en ‘ik kies bewust’) naast elkaar bestaan. "Dat is voor consumenten verwarrend. Er blijft toch een wirwar aan logo’s." Een systeem waaruit in een oogopslag blijkt of er in een product veel of weinig verzadigd vet, suiker en zout zit, is volgens de Consumentenbond het beste.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!