Elke 24 uur een aanbieding voor een recente game, film of cd uit het topsegment. Met dit concept hoopt Mediaoffer.nl veel klanten te trekken, maar de concurrentie gelooft er niet in, meldt tijdschrift voor ondernemers Sprout.
Mediaofffer lijkt mee te willen liften op het succes van het Nederlandse iBood, een webwinkel die dagelijks één product scherp geprijsd verkoopt. Het bedrijf verkoopt tussen vijfhonderd en tienduizend producten per dag, meestal gadgets en consumentenelektronica.
Rob Gerrits van Mediaoffer.nl bezocht dagelijks de aanbiedingsite iBood, maar vond nauwelijks iets naar zijn wens. "De aanbiedingen zijn bijna altijd voor gadgets en niet voor multimediaproducten zoals cd's en dvd's. Dat is precies wat ik zelf als koper miste."
De marges op games, dvd's en cd’s zijn te gering, stelt Joran Prinssen van iBood. “Daarom zouden wij het nooit doen.” ‘Sterker nog’, schrijft Sprout, ‘buiten iBood en een aantal buitenlandse sites zijn er weinig die een plek hebben weten te veroveren binnen het concept ‘unieke aanbieding per dag’’.
Vaak is het maar geklungel, vindt Prinssen. Zoals amateuristische sites zonder zelfs maar een fatsoenlijk contactadres. "Iedereen onderschat dit", zegt Prinssen. "Er zit een heel bedrijf achter iBood. Als wij een deal afsluiten met een Amerikaanse leverancier, gaan daar weken onderhandelingen overheen."
Mediaoffer.nl is de goedkoopste van Nederland, zo claimt het bedrijf. De prijs gaat nog verder omlaag als hogere volumes kunnen worden ingekocht, laat het weten. Mediaoffer koopt pas in nadat de klant heeft besteld. Uiteindelijk is het de bedoeling dat er voorraden aangehouden worden.
Twijfel over webwinkel voor koopjesjagers
Gepubliceerd op 15 januari 2009 om 00:00
Reacties 0