Biologisch product wordt verleidelijker

De gewone supermarktklant wil best iets doen voor het milieu en voor zijn gezondheid, maar vindt de gangbare biologische producten er niet lekker uitzien. Dat zegt Angela Schop, algemeen directeur van levensmiddelenconcern Royal Wessanen, in het Algemeen Dagblad. Wessanen wil bewijzen dat biologisch wel degelijk ook smaakvol kan zijn. Zij komt met een nieuwe biologische productenlijn: Whole Earth.

De frisdranken, ontbijtgranen, fruit spreads, pindakaas, chocoladepasta's en koekjes zijn speciaal bedoeld voor de supermarktklant en liggen in de schappen bij Albert Heijn, Jumbo en Marqt. En ze staan gewoon bij de reguliere producten. Dus de 'organic pindakaas' staat gebroederlijk naast het huismerk en de Calvé. Dat geldt niet voor het andere Wessanenmerk, Zonnatura, dat bij de gezondheidsvoeding staat.

In plaats van de term 'biologisch' gebruikt men voor Whole Earth de term 'organic'. Dat heeft een beter imago bij de Nederlandse consument. De reclame in de Jumbo-folder juicht: 'Whole Earth introduceert de meest fantastische schandalig lekkere chocoladepasta ever!' En dan, in de kleine lettertjes: 'Oh ja, het is ook organic.' Eerst de smaak, en in tweede instantie de gezondheid en het milieu: dat is de boodschap.

Volgens Schop koopt negentig procent van de Engelse consumenten wel eens biologisch. Nederland loopt daar met vier procent ver bij achter. In Engeland wordt Whole Earth al veertig jaar verkocht, in Duitsland sinds een half jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!