Het marktaandeel van prijsvechters Aldi en Lidl is in de eerste weken van 2009 flink geslonken. Volgens onderzoeksbureau GfK hebben beide supermarkten behoorlijk ‘last’ van de euroweken bij C1000. De gevolgen zijn niet alleen merkbaar bij beide discounters, alle landelijke ketens merken iets van de actie. Dat meldt Distrifood.
De euroactie van C1000 drukt het marktaandeel in de eerste week van dit jaar van vrijwel alle andere landelijke spelers in de min, ten opzichte van de weken 37 tot en met 48 in 2008. Lidl noteert een index van 83, terwijl Aldi 87 uitkomt. C1000 klimt naar een index van 127. Zelfs Albert Heijn noteert een index van onder de honderd; Super de Boer komt uit op 96.
Jumbo zorgt voor een trendbreuk door in week één drie procent beter te scoren. ‘Opmerkelijk’, omdat de formule zich met de vaste lage prijzen niet mengt in aanbiedingengeweld.
Beroerde start Aldi en Lidl
Gepubliceerd op 19 januari 2009 om 00:00
Reacties 0