Meer fris door crisis

De Nederlandse consument dronk vorig jaar meer frisdrank dan in 2007. Dronken we in 2007 nog 2,36 miljard liter, vorig jaar was dat 2,44 miljard liter. Dat is ongeveer 153 liter per persoon, zo blijkt uit de nieuwste cijfers van marktonderzoeker Nielsen Nederland, meldt het Algemeen Dagblad.

"De crisis is een van de oorzaken van de hogere consumptie", zegt Han Eisma van Nielsen Nederland. "De mensen hebben minder te besteden en drinken daardoor meer thuis." Opvallend is dat er minder mineraalwater zonder smaakje werd gedronken. Volgens algemeen directeur Hessel de Jong van marktleider Coca Cola Nederland, dat sinds 2003 het mineraalwater Chaudfontaine verkoopt, neemt de consument in deze crisistijd vaker zijn toevlucht tot kraanwater.

De grote winnaar in 2008 waren de energy drinks. Hiervan werd twintig procent meer verkocht dan in 2007 en de omzet steeg met 24 procent. Verliezers in 2008 waren de pure sappen en de mineraalwaters zonder smaak. De meest gedronken frisdrank is nog altijd cola, dat goed is voor een vijfde van de totale frisdrankenconsumptie. Op een goede tweede plaats eindigen de siropen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!