‘C1000 en Super de Boer fuseren’

Supermarkten C1000 en Super de Boer bundelen de krachten. De retailers gaan eerst samen producten inkopen, zodat ze daarop veel geld besparen. Binnen een aantal jaren smelten ze om tot één organisatie. Dat verwachten kenners van de supermarktbranche, aldus het AD. Op de blog Uwsupermarkt.nl wordt al langer over een fusie gespeculeerd.

Een fusie is ‘overmijdelijk’, stellen deskundigen. De grotere winkels gaan vermoedelijk allemaal C1000 heten, verwacht GfK-directeur Joop Holla. “Mogelijk kunnen de kleinere winkels dan Super de Boer blijven.”

Retaildeskundige Gerard Rutte verwacht dat de naam Super de Boer helemaal verdwijnt. “C1000 is het sterkere merk.” AH is zo machtig, dat Super de Boer en C1000 de handen wel ineen moeten slaan, meent Rutte. Albert Heijn is ‘zo groot en machtig’.

De directie van Schuitema geeft geen commentaar op de berichtgeving. Super de Boer verwacht dat er in de supermarktbranche bedrijven zullen samengaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!