Hoogenbosch verruimt marktaandeel op licht gegroeide schoenenmarkt
Gepubliceerd op 16 maart 2005 om 00:00
Volgens GFK Panelservices was vorig jaar sprake van een stijging van de schoenenmarkt in Nederland met 0,8%. De Nederlandse schoenwinkelformules van Dolcis, Manfield, Invito en PRO sport (nieuw concept) wisten een stijging van de omzet te realiseren in vergelijkbare winkels. Dat de totale omzet van Hoogenbosch, onderdeel van de Macintosh Retail Group, slechts fractioneel steeg ten opzichte van 2003 was het gevolg van de beëindiging van de activiteiten van Manfield in Duitsland (8 winkels) en de sluiting van 9 winkels in Nederland (Olympus, Hush Puppies en Adidas en Nike Stores). In de sector Fashion was sprake van een stijging van het bedrijfsresultaat met 1,0 miljoen tot 1,9 miljoen euro als gevolg van een aanzienlijke stijging bij Hoogenbosch. Ook het bedrijfsresultaat van Hoogenbosch kwam hoger uit dan in 2003 doordat een hogere procentuele brutomarge de eveneens hogere procentuele kosten meer dan compenseerde. De hogere kosten waren een gevolg van een incidentele, nagekomen pensioenlast van 1,0 miljoen euro.
Reacties 0