Het is Heineken niet alleen meer om bier te doen. Startte de brouwer eerder deze maand al met de verkoop van koffie- en theeproducten aan de horeca, het bedrijf verkent nu ook de modebranche met een eigen modecollectie.
De kledingstukken zijn gemaakt in een oplage van 150 stuks, maar mocht het nodig zijn dan kan Heineken bijproduceren. De lijn is te koop in Heineken the City, de winkel die Heineken in juli 2008 opende in Amsterdam Centrum. Internationale plannen zijn er nog niet, het doel is om Heineken in Nederland hipper te profileren.
Het is niet nieuw dat een biermerk met kleding komt. Bijna alle biermerken hebben wel petjes, t-shirts of truien. Sommige 'brands' gaan verder, het Mexicaanse biermerk Corona lanceerde bijvoorbeeld een eigen strandkledinglijn met bikini's, zwembroeken en slippers, aldus Z24.nl. Maar Heineken is het eerste biermerk dat zich expliciet als een modemerk wil presenteren.
"Over de hele wereld worden we gezien als een premium merk, maar in Nederland onderscheiden we ons nog niet genoeg van de rest van de markt," vertelt Floris Cobelens, brandmanager van Heineken Nederland. "Door ons te koppelen aan een hippe ontwerper en aanwezig te zijn op de Fashion Week willen we laten zien dat we tot de top van de markt behoren."
Heineken na koffie ook in mode
Gepubliceerd op 27 januari 2009 om 00:00
Reacties 0