Twijfels over kwaliteit goedkoop huismerk Trekpleister
Gepubliceerd op 17 maart 2005 om 00:00
Het huismerk Europrofit zal een dominante rol gaan spelen in de nieuwe discountformule van Trekpleister. De prijzen van de Europrofit producten zullen ongeveer 50% lager liggen dan de meeste huismerken en 70% lager dan die van de A-merken. Koen de Jong van IPLC, een adviesbureau voor huismerkproducenten, zet vraagtekens bij de kwaliteit van de goedkope huismerk van Trekpleister. “Ik denk dat die producten van Europrofit minder presteren. Je trekt op korte termijn klanten, maar op langere termijn loop je gevaar”, aldus De Jong. Ook DA-directeur Rob den Twuijver is duidelijk over de kwaliteit van Europrofit. “Met een huismerk dat zó goedkoop is, heb je twee handen shampoo nodig als je je haar wil wassen”, zegt Den Twuijer in een reactie op de Trekpleisterplannen.
Reacties 0