Barbie-producent ziet winst halveren

Speelgoedmaker Mattel heeft in het vierde kwartaal flink ingeleverd. De producent van onder meer Barbie, de pop die dit jaar vijftig wordt, noteerde 46 procent minder winst in vergelijking met dezelfde periode in 2007. Dat maakte het Amerikaanse bedrijf maandag bekend.

De speelgoedfabrikant heeft te maken met dalende marges en afnemende internationale verkopen. Het laatste kwartaal van 2008 werd 176,4 miljoen dollar winst geboekt. Per aandeel daalde de tot 49 dollarcent van 89 dollarcent. In 2007 werd de winst echter positief beïnvloed door een eenmalige belastingbate.

De omzet nam af met elf procent tot 1,94 miljard dollar, waarbij bijna de helft van de daling werd veroorzaakt door de sterkere Amerikaanse dollar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!