Consument is niet zo negatief over reclame als marketeer denkt

Marketeers denken dat consumenten negatiever over reclame oordelen dan in werkelijkheid het geval is. De marketeers denken dat ruim 44% van de consumenten reclame als zeer vervelend ervaart. Slechts 15% van de consumenten zelf echter, laat weten reclame zeer vervelend te vinden. In januari dit jaar kwam uit onderzoek van de BVA naar voren dat meer dan 80% van de reclamezendtijd door de kijkers niet wordt gezien. Ook stelde de BVA dat kijkers reclame beschouwen als een ongewenste onderbreking van de programma`s. Dit blijkt wel mee te vallen. Marketeers uit het Zakenpanel en consumenten uit het Stempuntpanel kregen enkele stellingen over reclame voorgelegd. Beide panels geven zeer verschillende resultaten te zien. Ruim 21% van de consumenten mijdt reclame zoveel mogelijk, de marketeers denken dat 47% van de consumenten dit doet. Ruim 65% van de consumenten heeft geen moeite met reclame. Marketeers schatten in dat 48% van de consumenten geen problemen met reclame heeft.20% van de consumenten vindt reclame leerzaam en 25% is bang voor de invloed van reclame. 55% heeft wel eens iets gekocht naar aanleiding van reclame.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!