Franse kinderkledingconcept Okaidi groeit door in Nederland

Het Franse kinderconcept Okaidi werd in 2004 in Nederland geïntroduceerd door Ray Hoefman. De ondernemer verwierf de licentie van Okaidi en opende twee winkels in Amersfoort en Hilversum. Dit jaar komen daar nog eens vijf zaken bij. Speerpunten van het kledingconcept zijn: snelheid (zes collecties per seizoen) en verkoopprijzen van tussen de 10 en 50 euro. De kassa`s hebben een onlineverbinding met het hoofdkantoor in Frankrijk. Als een artikel is verkocht, wordt dat geregistreerd en binnen 48 uur nageleverd. `Er wordt heel professioneel en gestructureerd gewerkt. In Nederland heb je, op Mexx en H&M na, geen filiaalbedrijven in kindermode die zo snel werken en de consument voortdurend weten te prikkelen met steeds wisselende collecties. Okaidi springt wat dat betreft in een gat.` Hoefman heeft bewust gekozen voor middelgrote en kleine steden om zijn filialen te vestigen. Reden is dat juist daar veel ouders met kinderen wonen. `Ook zijn hier locaties op A1-plekken nog enigszins te betalen. Daar hoort Okaidi toch thuis. De grote steden zoek ik op als we meer naamsbekendheid hebben.` De vijf nieuwe filialen worden dit jaar geopend in Noordwijk aan Zee, Eindhoven, Zoetermeer, Hoofddorp en Almere.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!