Prijs snoep en fris fiks hoger

Snoepen bij de pomp is duurder geworden. De prijzen van chocoladerepen, kauwgom en frisdrank zijn vorige maand tussen de vier tot meer dan tien procent gestegen. Door het dreigende faillissement van een van de groothandels, drijven concurrenten de prijzen op. Dat stelt de branchevereniging voor pompstationhouders Beta, maandag in de Telegraaf.

De pomphouders zeggen weinig tegen de prijsverhogingen te kunnen doen, omdat die opgelegd worden door de groothandels. "Dit gaat ook andere winkeliers raken", zegt Ewout Klok, voorzitter van Beta. Coöperatie Primera, met bijna 400 aangesloten winkels, kent de geluiden. "Het gaat soms om wel tien tot vijftien procent en wij hebben geen berichten gekregen dat de grondstoffen zo veel duurder zijn geworden", zegt directeur Harry Jol.

Gevreesd wordt dat de macht van de resterende groothandels groeit nu een van de concurrenten, Lekker van der Laan Dekker, failliet gaat. Zo nam de prijs van frisdrank 7-Up met vier procent toe, Maltesers (chocola) met 10,1 procent, Fisherman's Friend met vier procent en een Mars kost bijvoorbeeld 65 cent in plaats van 60 cent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!