Omgebouwde C1000's zorgenkindjes voor AH

Albert Heijn trekt amper nieuw publiek naar de omgebouwde C1000-winkels. De toevoeging van zestig nieuwe AH-vestigingen leidt amper tot een toeloop van grote stromen nieuwe klanten, zo blijkt maandag uit een analyse van GfK-cijfers door supermarktvakblad Distrifood. 

Het blad vergeleek de cijfers van de actie rond de smurfen met die rond de voetbalplaatjesactie. Tijdens de smurfenactie, voor de ombouw van de C1000-winkels, kreeg AH 40,2 procent van de gezinnen met kinderen over de vloer. Met de huidige 830 winkels ligt dit percentage bij de actie met de plaatjes op 40,4 procent.

"De stijging is marginaal. De toevoeging van tientallen winkels leidt niet tot een significante stijging van de klantenstroom", aldus Joop Holla van GfK. Volgens Distrifood trekken de omgebouwde C1000's nu vooral klanten die voorheen bij een andere vestiging van de marktleider hun boodschappen deden, terwijl veel voormalige C1000-klanten de winkels links laten liggen vanwege het dure imago van Albert Heijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!