Albert Heijn trekt amper nieuw publiek naar de omgebouwde C1000-winkels. De toevoeging van zestig nieuwe AH-vestigingen leidt amper tot een toeloop van grote stromen nieuwe klanten, zo blijkt maandag uit een analyse van GfK-cijfers door supermarktvakblad Distrifood.
Het blad vergeleek de cijfers van de actie rond de smurfen met die rond de voetbalplaatjesactie. Tijdens de smurfenactie, voor de ombouw van de C1000-winkels, kreeg AH 40,2 procent van de gezinnen met kinderen over de vloer. Met de huidige 830 winkels ligt dit percentage bij de actie met de plaatjes op 40,4 procent.
"De stijging is marginaal. De toevoeging van tientallen winkels leidt niet tot een significante stijging van de klantenstroom", aldus Joop Holla van GfK. Volgens Distrifood trekken de omgebouwde C1000's nu vooral klanten die voorheen bij een andere vestiging van de marktleider hun boodschappen deden, terwijl veel voormalige C1000-klanten de winkels links laten liggen vanwege het dure imago van Albert Heijn.
Omgebouwde C1000's zorgenkindjes voor AH
Gepubliceerd op 9 februari 2009 om 00:00
Reacties 0