Bijna 44 miljoen inwoners van EU hebben interactieve televisie

In 2004 hadden bijna 44 miljoen van de 144 miljoen huishoudens in de EU (voor de recente toetreding van 10 nieuwe landen) interactieve televisie (iTV). Het gaat om 30,3 miljoen huishoudens die een satellietverbinding hebben, 7,7 miljoen met een kabelverbinding en 6 miljoen die iTV via de ether ontvangen. Dit komt overeen met 31% van het totale aantal huishoudens met televisie. Volgens Strategy Analytics is het aantal huishoudens met iTV in 2007 ruim verdubbeld naar 100 miljoen.ITV is bij bepaalde groepen kijkers een effectiever medium dan bij andere. Zo speelt de prijs een rol, de reden waarom men kijkt, en de leeftijd van de kijker. De meest lucratieve kijkersgroepen zijn gezinnen met 1 kind, 16-tot-34-jarigen, mensen met een lager inkomen en vrouwen. Vrouwen doen vaker mee aan interactieve jurering en aan wedstrijden. Reden om te reageren op een programma is voor 41% van de kijkers een prijs winnen, 38% noemt de fun van interactie op zich, 28% meestemmen op kandidaten in wedstrijden, 26% een mening geven, 18% het goede doel, 9% verveling, 2% aan spelletje op tv meedoen en 2% wil zijn naam of stem op de tv krijgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!