L’Oréal nog steeds de grootste

Tweederde van de veertig grootste merken in de drogisterijbranche is het afgelopen jaar gegroeid in omzet. De top-3, respectievelijk L’Oréal, Nivea en Gillette, groeide zelfs bovengemiddeld hard. Dit blijkt uit de Merken Top 40 Drogisterij, die marktonderzoeksbureau IRI Nederland jaarlijks opstelt en exclusief publiceert in RetailTrends. Het volledige artikel is vanaf morgen te lezen in het februarinummer van RetailTrends.

De branche realiseerde in de meetperiode van week 41 in 2007 tot en met week 40 in 2008 een omzet van 3,16 miljard euro. Dat is 4,7 procent meer dan een jaar eerder. “Daarmee laat de drogisterijbranche een mooi herstel zien. Bij de vorige presentatie van de Merken Top 40 constateerden we een stagnatie van de omzet. Dat is nu niet het geval”, ziet Saskia Smulders, Retail Solutions manager bij IRI.

Wat opvalt aan de cijfers is dat ook de zelfstandige drogisterijen weer omzetstijgingen boeken. “De drogisterijbranche bestaat voor 75 procent uit filiaalbedrijven. Vorig jaar zagen we dat de omzetten van zelfstandige drogisterijen daalden, maar nu boeken ze een plusje van 2,6 procent. De filiaalbedrijven doen het met 5,4 procent wel iets beter.”

Het gehele onderzoek is te lezen in het februarinummer van RetailTrends. Wilt u een proefnummer aanvragen? Stuur dan een mail naar sales@retailtrends.nl. Tevens kunt u gebruik maken van de speciale jubileumactie, waarbij u dertig procent korting krijgt op een halfjaarabonnement. Klik hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!