Walmart en P&G trekken stekker uit RFID-pilot

Procter & Gamble stopt per direct met het taggen van promotieartikelen die aan Walmart worden geleverd. De website van RFID Journal concludeert dit nadat P&G alle producenten opdracht heeft gegeven te stoppen met het taggen van de pallets. Het besluit zou voortkomen uit onenigheid tussen de producent en retailer.

Bronnen rondom P&G stellen dat het bedrijf niet te spreken is over het verstrekken van salesdata vanuit Walmart. Hierdoor zijn er onvoldoende efficiencyvoordelen.

Uit onderzoek blijkt dat het gebruik van tags op promotieartikelen voordelen biedt, aldus Logistiek.nl. Verkopen zouden tot twintig procent kunnen stijgen als via tags beter wordt ingespeeld op naderende out-of-stock.

De beslissing te stoppen met het project bij Walmart, betekent niet dat de pilots rond RFID-technologie definitief wordt afgeblazen door P&G. Ook toekomstige samenwerking met de Amerikaanse retailgigant op dit gebied wordt niet uitgesloten door het concern.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!