H&M ziet identieke omzet dalen

Hennes & Mauritz (H&M) heeft in januari de identieke omzet met één procent zien afnemen. De totale omzet van het Zweedse detailhandelsconcern steeg met negen procent, zo maakte de retailer maandag bekend.

De modeketen heeft in de maand januari de omzet van winkels die langer dan een jaar open zijn, de zogenoemde identieke omzet, met één procent zien dalen. Analisten gepolst door Dow Jones Newswires hadden gerekend op een afname van de identieke omzet van 2,8 procent en een toename van de totale omzet van 8,2 procent. In dezelfde maand een jaar geleden steeg de identieke omzet nog met drie procent en de totale omzet met zeventien procent.

In de maand december 2008 daalde de identieke omzet met zeven procent en klom de totale omzet met drie procent. Het aantal filialen bedroeg per 31 januari 2009 1741, tegen 1524 een jaar geleden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!