Heineken snijdt in kosten

Bierbrouwer Heineken gaat hard in de kosten snijden en lanceert een nieuw bezuinigingsprogramma. Het concern onthoudt zich van het doen van een voorspelling voor 2009. De omzet over 2008 bedroeg 14,3 miljard euro, 27 procent meer dan een jaar eerder. De operationele winst voor bijzondere uitgaven kwam uit op 1,93 miljard euro, elf procent meer dan in 2007.

Onder de streep hield Heineken 1,01 miljard euro over. De resultaten komen nagenoeg overeen met de verwachting van analisten. Heineken, de op twee na grootste brouwer in de wereld, heeft last van flinke tegenwind door een sterk dalende vraag in de VS en Europa en een dalend pond sterling. Bovendien keerde het economische tij.

Heineken is naar eigen zeggen in staat de economische neergang het hoofd te bieden mede omdat de onderneming actief is in verschillende regio's in de wereld. Wel zal het concern hogere kosten voor onder meer grondstoffen, valutaschommelingen en accijnsverhogingen doorberekenen. Zo hoopt het bedrijf marges die vorig jaar onder druk kwamen te staan terug te verdienen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!