Microsoft start met test nieuwe zoekmachine

De Amerikaanse softwaregigant Microsoft is bezig met het testen van een nieuwe zoekmachine. Deze draagt de naam Kumo en moet Google uit de markt stoten, zo hoopt het softwarebedrijf.

Microsoft wil Kumo 'slimmer' laten werken dan de software van Google. De nieuwe zoekmachine moet zinnen gaan begrijpen evenals de relatie tussen de ingevoerde woorden. Google, en andere zoekmachines, proberen de opgegeven termen op internetpagina's terug te vinden.

Microsoft staat momenteel op de derde plaats met Live Search (8,5 procent). Google en Yahoo hebben volgens de laatste cijfers softwarebedrijf een aanzienlijk groter marktaandeel (respectievelijk 60 en 21 procent).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!