Consumentenbond wil af van snoepreclame

Levensmiddelenfabrikanten zouden een verbod opgelegd moeten kunnen krijgen voor het maken van reclame voor ongezonde producten gericht op kinderen tot 12 jaar. Dat stelt de Consumentenbond, aldus Adformatie.

De bond noemt het vrijdag gepresenteerde kabinetsplan voor de bestrijding van overgewicht ‘vrijblijvend’. In de nota roept het kabinet de fabrikanten nogmaals op snoepreclames niet meer te richten op kinderen onder de 12 jaar. De regering gaat ervan uit dat de branche dat zelf regelt.

De ministers Klink en Rouvoet stellen in de Nota Overgewicht dat zelfregulering haalbaar is, maar de Consumentenbond denkt daar anders over, aldus de organisatie in een toelichting. “Of de bedrijven moeten overstag, óf er moet alsnog een wettelijk verbod komen op reclame voor ongezonde producten gericht op kinderen tot twaalf jaar.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!