Postorderbedrijf Overtoom richt zich op internet
Gepubliceerd op 10 september 2004 om 00:00
Postorderbedrijf voor de zakelijke markt Overtoom, onderdeel van de Franse Manutan Groep, is sinds kort afgestapt van de bekende slogan `Tuut tuut, dat is snel` naar `Overtoom zo geregeld`. De reden hiervoor is volgens e-channel manager Marike van de Klomp dat Overtoom meer is dan snel alleen. `Snelheid is ook niet meer het enige dat in de markt van belang is. Wij zijn sterk in het leveren van totaaloplossingen. Dat wij dat snel kunnen is bekend, maar de compleetheid van ons assortiment ligt bij mensen nog niet altijd top-of-mind.` Overtoom steekt inmiddels veel tijd in een zoekmachinemarketing. Eventuele klanten moeten het bedrijf op zoektermen kunnen vinden waarbij ze nooit aan Overtoom zouden denken, aldus Van de Klomp. Overtoom heeft in het verleden te weinig belang aan internet toegekend. Het kanaal moest zich volgens haar eerst bewijzen. De functie van e-channel manager bestaat pas een half jaar binnen Overtoom. Dat betekent niet dat er voorheen geen aandacht aan internetmarketing werd besteed. Er was hier echter niet een persoon specifiek verantwoordelijk voor. Inmiddels wordt ongeveer 20% van de omzet van Overtoom via internet binnengehaald, dat is een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.
Reacties 0