Ruim de helft van de Nederlanders vindt de Chipknip geen aantrekkelijk betaalmid

Millward Brown heeft een onderzoek uitgevoerd onder 500 consumenten naar het gebruik van betaalmiddelen. Het toont aan dat, 10 jaar na de introductie van de Chipknip, nauwelijks de helft van de bezitters dit betaalmiddel heeft opgeladen (55%). De Chipknip heeft dan ook een zwakke voorkeurspositie binnen de portefeuille. Nauwelijks 1% van de bezitters gebruikt het dagelijks. Alle anderen doen dit veel minder vaak. Sterker nog, een op de acht heeft er nog nooit gebruik van gemaakt, ondanks dat men de Chipknip wel opgeladen heeft. Het spaarzame gebruik van de Chipknip concentreert zich bovenal op de parkeerautomaat. We zouden bijna kunnen spreken van een universele parkeerkaart. Maar liefst 74% van de Chipknip-betalers gebruikt dit betaalmiddel bij het parkeren. Alle andere situaties vallen daarbij in het niet, zoals het afrekenen in een winkel (21%) of in de horeca (11%). Gloort er licht aan de horizon van de Chipknip? We zijn bang van niet: bijna 80% verwacht de Chipknip niet vaker te gaan gebruiken. Het heeft alles te maken met het imago: ruim de helft van de Nederlanders vindt de Chipknip geen aantrekkelijk betaalmiddel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!