Design wordt steeds toegankelijker

De vraag naar voordelig design neemt toe. Grote woonzaken huren bekende ontwerpers in en designers ontwikkelen betaalbare ontwerpen. Design wordt op deze manier steeds toegankelijker. Het bedrijf bij uitstek dat `designinterieur` voor de massa bereikbaar heeft gemaakt, is Ikea. Het woonwarenhuis zou de Hennes & Mauritz van de vormgeving genoemd kunnen worden. En net als de modezaak wordt Ikea vaak beschuldigd van plagiaat, hoewel beide bedrijven dit pertinent ontkennen. Ikea maakte onlangs bekend dat de Nederlandse ontwerpster Hella Jongerius een vaas ontworpen heeft voor de nieuwe PS-collectie, de wat exclusievere meubellijn. De keuze is op Jongerius gevallen, omdat Ikea op zoek is naar `designers met een strong personality`. De vaas zal eind zomer 2005 verkrijgbaar zijn.Naast giganten als Ikea besteden ook ontwerpers meer aandacht aan design. Zo heeft DroogDesign, een platform voor Nederlandse designers en vooral bekend van de conceptuele en vooral dure ontwerpen, afgelopen jaar een collectie met betaalbare basics op de markt gebracht. Voor deze betaalbare producten heeft DroogDesign een aparte bv opgericht die zelfstandig opereert.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!