‘De ondernemer is onze klant’
Gepubliceerd op 23 maart 2009 om 00:00
Jullie omschrijven 2009 als een uitdagend jaar. Maakt u zich zorgen?
“Ik ontken niet dat sprake is van een dreigende crisis. Veel externe factoren dwarsbomen de ondernemer. Tegelijk zijn er veel mogelijkheden. Een ondernemer moet zijn klanten door en door kennen en aanvoelen. Met snoeihard werken en door alle kansen te benutten realiseert een retailer dan zijn omzetten en rendement. Helaas kennen veel ondernemers hun doelgroep onvoldoende. Dat is zorgwekkend.”
Zij gaan het niet redden?
“Daar ben ik bang voor. Dit is het jaar waarin alle ondernemers uit hun ‘comfort zone’ moeten komen. De afgelopen tien jaar is het in non food bijzonder makkelijk gegaan. Maar wie nu zegt: ik wacht het allemaal rustig af, roept het onheil over zichzelf af. En faillissementen zijn nooit te wijten aan alleen externe factoren. Velen weten niet waarom de klant bij ze koopt.”
Het gehele artikel is te lezen in het maartnummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Reacties 0