Jongeren geven persoonlijke lifestyle weer met type kleding

Tweederde van de Amerikaanse jongeren tussen de 14 en 30 jaar noemt zijn of haar kledingstijl casual en comfortabel. Kortom, sport- en vrijetijdskleding zijn favoriet. Dit blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse Look-Look. In tegenspraak hiermee is het feit dat dezelfde jongeren hun stijl typeren als trendy (34%), creatief, kleurrijk en opvallend (30%), chic, sexy en edgy (35%) en klassiek en elegant (29%).Jongeren volgen niet slaafs een modebeeld na, maar vinden zichzelf elke dag opnieuw uit. Hun stijl loopt uiteen van preppy tot punk, afhankelijk van welke rol zij die dag spelen, hun omgeving en hoe hun pet staat. Jongens en mannen kiezen vaker voor de term sportief om hun kledingstijl weer te geven dan meisjes en vrouwen (respectievelijk 36% en 22%). De verdeling is 36% en 33% bij de omschrijving trendy. 30% van de vrouwelijke respondenten noemt de eigen kleding romantisch, tegen 9% van de mannelijke ondervraagden. Oudere respondenten onder zowel vrouwen als mannen zijn vaker tevreden met de eigen kledingkeuze. Bij de 25-tot-30-jarigen zegt slechts 3% geen eigen stijl te hebben, tegen 8% onder de 14- tot 18-jarigen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!