Rituals wil de wereld veroveren
Gepubliceerd op 25 maart 2009 om 00:00
“Het is mijn droom om over tien jaar duizend winkels te hebben, over de hele wereld, maar dat mogen er ook tweeduizend zijn.” Nu heeft het merk honderd eigen winkels en 250 shop-in-shops in tien landen.
Rituals maakt volgens Cloosterman producten voor lichamelijke verzorging en voor in huis, gebaseerd op rituelen. “Het gaat om genieten van de kleine momenten. Wij willen van alledaagse routines kleine rituelen maken, door bijzondere producten te ontwikkelen.”
Rituals heeft momenteel filialen in tien landen. Het merk heeft de meeste winkels in Nederland en België, maar is ook actief in minder voor de hand liggende markten als Portugal, Kroatië, Tsjechië en Litouwen.
Rituals is in 2008 uitgebreid naar Engeland en Duitsland, voor het merk strategische markten. “Die doen we zelf. Het zijn markten die dichtbij huis zitten en eenvoudig vanuit hier te managen zijn. In complexere landen zoeken we partners die het merk in licentie nemen. Bijvoorbeeld Rusland doe je liever met partner.”
Reacties 0