Menstruerende vrouw is kooplustiger

Vrouwen die ongesteld moeten worden, kopen vaker impulsief en geven meer uit dan ze gepland hadden. In de tien dagen voor de menstruatie lijken vrouwen minder controle over hun uitgaven te hebben, ontdekten Britse wetenschappers volgens de BBC maandag.

Karen Pine, onderzoekster van de Universiteit van Hertfordshire, vroeg meer dan vierhonderd vrouwen tussen de achttien en vijftig jaar naar hun winkelgedrag. Twee derde van de vrouwen had in de laatste dagen voor de menstruatie een impulsieve aankoop gedaan. De helft had 25 euro meer uitgegeven dan gepland. Een handjevol had zelfs 250 euro teveel uitgegeven.

Volgens Pine compenseren vrouwen hun negatieve gevoelens tijdens de menstruatie door te winkelen. Een andere theorie is dat vrouwen zich mooi willen maken. Ze kopen vooral juwelen, make-up en hoge hakken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!