Overal ter wereld krijgen adverteerders schuld van overgewicht consumenten

Adverteerders nemen wereldwijd maatregelen om hun imago op het gebied van dikmakers te verbeteren. Fabrikanten van voeding en drank krijgen deels de schuld van de toename van het aantal dikke mensen. Vooral overgewicht bij kinderen krijgt overal aandacht. In Frankrijk moeten adverteerders gezondheidswaarschuwingen op verpakkingen zetten of ze krijgen een boete en in Finland wordt gesproken over een verbod op suikerrijke producten voor kinderen. In Australie verlaagt McDonald`s zijn marketingbudget met 50%, in het Verenigd Koninkrijk staat zelfregulering centraal om boetes van de overheid te voorkomen, in Canada is een verbod op slechte vetten van kracht en in Brazilie houdt een speciaal ingestelde commissie op kinderen gerichte reclame voor voedingsmiddelen in de gaten.De maatregelen zijn hard nodig. In Canada is 33% van de kinderen tussen 2 en 11 jaar te zwaar, in Finland is 29% van de jongens van 12 tot 18 en 12% van de meisjes te dik, in Australie heeft een kwart van alle kinderen te kampen met overgewicht, in Frankrijk 12% en in Brazilie 35% van de kinderen tussen de 7 en 12.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!