AH staat voor de klas

Supermarktketen Albert Heijn zet zich in voor groep 8-leerlingen. Met een ‘KlasseLunch’ en educatief lesmateriaal over gezond eten, wil AH de aankomende brugpiepers leren om juiste voedingskeuzes te maken, wanneer zij na de zomervakantie de schoolkantine vol met calorierijk voedsel betreden.

Het doel van Albert Heijn is om leerlingen te inspireren niet meteen die candybar uit de snoepautomaat te halen, maar eerder te kiezen voor een gezonde appel. Behalve het lesmateriaal krijgen de scholen ook een speciale DVD ‘De Show van Vijf’. Zoals de naam misschien al doet vermoeden, wordt hierin aandacht besteed aan de vijf voedselsegmenten van de Schijf van Vijf.

Vorig jaar deed een record aantal van 134 duizend leerlingen mee en ook voor de gratis ‘KlasseLunch’ van afgelopen donderdagmiddag, hebben veel scholen zich aangemeld. Het is nog even afwachten of de actie meer effect heeft op de juiste voedingskeuze van brugpiepers of op het imago van Albert Heijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!