Coca-Cola krijgt tik op de vingers

Coca-Cola heeft advertenties in Australië moeten rectificeren. De frisdrankgigant ontkende onder meer dat het drankje leidt tot tandbederf.

‘Coca-Cola leidt niet tot overgewicht en het leidt ook niet tot tandbederf.’ Advertenties met een dergelijke strekking vond de Australische consumentenwaakhond te ver gaan. Het dwong de Amerikaanse frisdrankgigant daarom de advertenties die in verschillende regionale Australische kranten stonden te rectificeren in onder meer The Australian en de Sydney Morning Herald.

De Australische consumentenwaakhond schreef in een verklaring dat het de beweringen van Coca-Cola ‘totaal onaanvaardbaar’ vond en sommeerde ‘Coke’ vervolgens ook om te zeggen dat de frisdrank wel degelijk kan bijdragen aan overgewicht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!