Warenhuisketen V&D gaat zich vanaf 2010 ook in kleinere steden (vijftig- tot honderdduizend inwoners) vestigen. De retailer wil daar vooral huismerken als Liv en Soho verkopen. De huidige, grote V&D-filialen krijgen extra verkoopcapaciteit door het ombouwen van magazijnen tot winkelruimte. Dat zegt V&D-topman Mark McKeon in een interview met het Algemeen Dagblad.
V&D is niet van plan, zoals HEMA wel doet, naar het buitenland uit te breiden. Dit jaar komen er geen nieuwe VD-vestigingen bij, maar ligt de nadruk op het verder ombouwen van de filialen. Eind 2009 moeten 43 van de 62 vestigingen klaar zijn.
Nadat in 2008 het accent lag op het hipper maken van de damesmode en cosmetica - waarvoor bijvoorbeeld de Franse parfumerieketen Sephora werd binnengehaald - wordt dit jaar de herenmode onder handen genomen. Tot nu toe was deze vooral casual. “Wij gaan ons ook richten op de moderne, zakelijke man die het druk heeft en even met zijn laptop onder de arm bij V&D een kostuum komt kopen.”
Met het nieuwe concept Suit Express, waarbij kostuums op maat kunnen worden vermaakt, draait het warenhuis proef in Utrecht. Ook wordt dit jaar een collectie herenschoenen geïntroduceerd.
V&D zoekt kleinere steden op
Gepubliceerd op 6 april 2009 om 00:00
Reacties 0