Uniek Wonen is nieuwe franchiseformule voor inrichting huis
Gepubliceerd op 10 september 2004 om 00:00
Maik Lipsius en Max van Lisdonk hebben de franchiseformule Uniek Wonen opgezet. De eerste (proef)winkel is in Breda gevestigd. Het concept heeft als basis gordijnstoffen, raambekleding en de confectie daarvan en daarnaast vloerbedekking, verlichting, meubelen en accessoires. Bovenstaande producten worden in 14 stijlen in kamers en settings getoond. Het duo wil de consument een `maatpak voor het interieur` aanbieden. Het franchiseconcept moet uiteindelijk overal in Nederland bekendheid krijgen. Het concept richt zich op het midden/hoge segment. Uniek Wonen `orienteert zich op sfeer en niet op (merk)producten`, aldus Max van Lisdonk. `We merken dat de consument behoefte heeft aan advies. Het biedt ons de mogelijkheid onze eigen weg te gaan en nog selectiever onze leveranciers te kiezen.` Merknamen komen nauwelijks voor in de conceptwinkel. De beide ondernemers hanteren de hardfranchise-formule, maar laten toch nog wat ruimte over voor ondernemers om een aanvullende collectie in het assortiment op te nemen. Uniek Wonen toont de 14 sferen op een minimale winkelvloer van 300 vierkante meter. Voor het hele concept moet ruim 300 euro per vierkante meter betaald worden.
Reacties 0