Nederlandse kledingwinkel doet het goed bij toerist

Reizigers buiten de Europese Unie geven graag geld uit aan Nederlandse kleding. In 2008 gaven zij gezamenlijk 27 miljoen euro uit aan (belastingvrije) kleding in Nederland. Dat is elf procent meer dan het jaar daarvoor zo blijkt uit cijfers van Global Refund, de organisatie achter Tax Free Shopping.

Volgens de organisatie vallen de Nederlandse kledingzaken enorm in de smaak bij de buitenlanders. Met luxegoederen ging het beduidend minder goed. Producten als juwelen en horloges brachten dit jaar tien procent minder op in vergelijking met vorig jaar. Maar ondanks die daling besteedden toeristen nog steeds het meeste aan deze categorie belastingvrije producten.

Zeker 22 Procent van de 76 miljoen euro die buitenlanders in totaal besteedden aan Nederlandse producten, nemen de Chinezen voor hun rekening. De Russen staan op de tweede plaats met 18 procent en de Amerikanen op de derde plaats met zeven procent.

De reizigers gaven het meeste geld uit in Amsterdam. Ook Roermond bleek een geliefde stad die dankzij het Designer Outlet Centre veel toeristen wist aan te trekken. Ook vielen Rotterdam en Den Haag goed in de smaak bij de buitenlanders.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!