Consumenten met weinig kennis van technologie zijn potentieel enorme groeimarkt

Digibeten op het gebied computers, mobiele telefoons en andere consumentenelektronica, vormen een grote potentiele groeimarkt. Hoewel het vaak gaat om oudere consumenten met een lage opleiding en een relatief laag inkomen, is er ook een flinke groep voor wie deze kenmerken niet opgaan. Volgens Roper Reports van NOP World is bijna de helft van de Amerikanen zonder mobieltje tussen de 18 en 44 jaar oud. Een vijfde van de volwassenen zonder internettoegang heeft een modaal inkomen.Van de niet-gebruikers van moderne consumentenelektronica wordt de groep ouderen met een laag inkomen het snelst over het hoofd gezien. Als zij hun afkeer van nieuwe technologieen kunnen overwinnen en merken hoe handig een mobieltje is, vormen zij een aanzienlijke nieuwe doelgroep. Verder kijkt de consument die bewust nieuwe technologie afwijst, wel naar de televisie, luistert naar de radio en leest kranten en tijdschriften. Hij staat dus wel open voor media, maar heeft vaak een duwtje nodig om zijn sceptische houding te overwinnen. Een nauwkeurige verdeling in subdoelgroepen kan marketeers hier uitkomst bieden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!