‘Internet wordt groter dan televisie’

Televisie legt het zomer 2010 als medium af tegen internet. Die voorspelling durft het softwareconcern Microsoft aan na een uitvoerige studie naar internetgebruik in Europa.

Volgens het trendonderzoek 'Europe logs on' brengt een Europeaan nu gemiddeld 8,9 uur per week op het internet door. Naar televisie wordt wekelijks nog ruim 11,5 uur gekeken. In het huidige groeitempo kan het internetgebruik stijgen naar 14,2 uur per week in juni 2010, aldus Microsoft. De tv-consumptie zal naar verwachting stabiel blijven.

Opvallend is dat het Amerikaanse softwarebedrijf een sterke daling van het internetgebruik op de pc verwacht. Over vijf jaar zal nog maar de helft van de internetconsumptie via een computer plaatsvinden. Nu is dat nog 95 procent. Het gebruik verschuift naar mobiele telefoons, spelcomputers en andere consumentenelektronica.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!