‘Nieuwe formule is sprong voorwaarts’

Gall & Gall staat voor een grootscheepse operatie; het invoeren van de nieuwe winkelformule. De testfase, met vier pilotshops, leverde positieve resultaten op. Inmiddels hebben 25 van de 537 vestigingen de nieuwe, moderne look and feel in oranje en grijs. Algemeen directeur Peter Zoutendijk: “We transformeren van een traditionele slijterij naar een inspirerende, eigentijdse drankenspeciaalzaak.”

Natuurlijk komt de economische recessie ter sprake in het ruime, lichte kantoor van Peter Zoutendijk. Maar voorlopig plust slijterijketen Gall & Gall, meldt hij monter. “Je ziet in tijden van financiële neergang een verschuiving van buitenshuis drinken naar thuis genieten. Consumenten bezoeken minder vaak de horeca en kopen daarom meer wijn en bier in retail. In de huidige recessie is dat niet anders. Maar wij blijven op onze hoede en letten sterk op de kosten. Wij volgen de strategie van de afgetrainde sportman, je kunt alleen maar topprestaties leveren als je geen grammetje overbodig vet hebt. Voor ons geldt dat als uitgangspunt voor ons businessmodel.”

Het gehele interview is te lezen in het aprilnummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!