Consument moet ook buiten winkel opletten

Consumenten hebben niet alleen problemen op de winkelvloer. Bij de Consumentenautoriteit (CA) komen steeds meer meldingen binnen over verkoop via internet en telefonische verkoop. Voor de toezichthouder reden om dit jaar de pijlen vooral te richten op telemarketing. Daarnaast volgt de CA met argusogen de verkoopdemonstraties.

Volgens het jaarverslag van de Consumentenautoriteit worden in die besloten bijeenkomsten mensen onder druk gezet om iets te kopen of een overeenkomst aan te gaan. Dankzij de wet Oneerlijke Handelspraktijken, die vorig najaar van kracht werd, kunnen agressieve verkoop en misleidende praktijken beter worden aangepakt.

Uit onderzoek blijkt dat consumenten sommige problemen niet melden, uit schaamte omdat ze ergens zijn ingetrapt of omdat ze denken dat er toch niets aan hun probleem te doen is.

Lees ook: Garantie bijkopen overbodig

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!