Fiks verlies voor speelgoedfabrikant Mattel

Door de economische malaise zetten veel ouders het kopen van speelgoed voor hun kroost op de lange baan. Mattel, fabrikant van Barbie, Fisher-Price en Hot Wheels, voelt de gevolgen aan den lijve. Het bedrijf rapporteerde vrijdag een nettoverlies van 51 miljoen dollar over het eerste kwartaal. In dezelfde periode vorig jaar was het verlies nog 46,6 miljoen dollar.

De omzet ging met vijftien procent achteruit tot ruim 785 miljoen dollar. Dat was onder meer ook het gevolg van winkeliers die hun voorraden terugbrachten. Ook de sterke dollar speelde een rol in de negatieve cijfers van het bedrijf, aldus Mattel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!